לא פעם יוצא לנו להיתקל בילדים קטנים שאומרים "סלום" במקום "שלום", "סלוס" במקום "שלוש" או "סיפור" במקום "ציפור". תופעה זו תקינה בגילאים הצעירים אך אם היא קיימת עדיין בסביבות גיל 5 מומלץ לגשת לטיפול. האותיות ש (sh) ו-ס (s) שייכות למשפחת אותיות שנקראת "שורקות". משפחה זו מכילה את הצלילים הללו ואת הצלילים ז(z) ו-צ (ts). המשפחה נקראת ככה מכיוון שנוצרת מעין שריקה כאשר מפיקים צלילים אלו.
קיימות 3 אפשרויות עיקריות לשיבושים במשפחת השורקות:החלפה בין צלילים – מתבטאת בעיקר בהחלפת ש' ו\או צ' בצליל ס', כמו שהודגם בתחילת הפוסט.הפקה לטראלית (צידית) – במקרה זה במקום שהאוויר יילך קדימה והחוצה הוא בורח לצדדים ונוצרת הפקה חזקה מידי.הפקה אינטרדנטלית (אינטר = בין , דנטלי = שיניים) – במקרה זה הלשון בורחת קדימה ומציצה בין השיניים במקום להישאר בחלל הפה. בצליל ש׳ וס' מקובל להתחיל לטפל בסביבות גיל 5. בצלילים צ' ו-ז, אשר הפקתם מורכבת יותר מומלץ להתחיל לטפל מסביבות גיל 5.5. עד לגילאים אלו, קיימת אפשרות שצלילים אלו ירכשו באופן טבעי. חשוב מאוד לתרגל הפקה תקינה של הצלילים באמצעות משחקים שהילד אוהב על מנת להעלות את המוטיבציה שלו לתרגל. כמו כן, ניתן לשלב את התירגול בחיי היום יום על ידי בחירת מילים עם צליל המטרה שהילד עושה בהם שימוש יומיומי. רק בעזרת תירגול בבית, בנוסף לתירגול בטיפול, יצליח הילד להיפטר מההרגל השגוי, ירכוש את ההרגל החדש והתקין ומובנות דיבורו תשתפר משמעותית.