קושי בתקשורת בין אישית הוא סימן מובהק של אוטיזם.
ילדים על הרצף לרוב חווים קשיים ביכולות שפה ותקשורת כולל תקשורת לא מילולית לצד יכולות וכישורים מפותחים בתחומים ספציפיים.
הפרעות על הרצף האוטיסטי מלוות במרבית המקרים בפגיעה כוללנית בתפקודו של הילד המשפיע על יכולותיו התפקודיות, השפתיות, ההתנהגותיות, התקשורתיות והחברתיות.
ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי עם תפקוד גבוה מראים יכולת למידה גבוהה כבר מגיל קטן, לדוגמא ידע מרשים במספרים או צבעים או כל תחום עניין אחר.
מקצוע קלינאות התקשורת עוסק במגוון היבטים של תקשורת בין-אישית מילולית ולא מילולית תוך דגש על פיתוח יכולות השפה, הדיבור ויצירת אינטראקציות חברתיות חיוביות שנחוץ ביותר במקרה של אוטיזם.
מה התרומה המרכזית של טיפול כזה במקרה של ילדים המאובחנים על רצף האוטיסטי?מימוש הפוטנציאל הקיים בילד שיפור יכולות הביטוי והדיבור, העלאת תחושת בטחון והפחתת תסכול עקב קשיי תקשורת באינטראקציות חברתיות שיפור במיומנויות חברתיות, רגשיות ולימודיות.
החשיבות של טיפול בשלב מוקדם ככל שניתן תעלה את האפקטיביות של הטיפול ולכן חשוב לפנות בהקדם להתייעצות עם קלינאי תקשורת ולהתחיל את התהליך.